MĂRGELELE TALE IUBITE DE MINE

By Nicolae Sionescu

Mărgelele tale au un miros specific. Se cristalizează cu anotimpul de afară, dau o notă uşor ironică. Ce folos au ele, la gâtul tău şi-aşa subestimat de toţi necunoscătorii de frumos, în afară de acela al design-ului, un accesoriu mult mai important decât un parfum de iasomie, ori unul de trandafiri, nu cred, în niciun caz.
Dorinţa ta de seară va fi una extraordinară. Cum? Vrei un ceai fierbinte, unul indian? Preferai ceaiul negru acum ceva timp, te-ai schimbat, domnişoară. Două ceaiuri? Pentru cine? Nu, mulţumesc, nu beau ceai. (Mint, ştiu, n-am ce face în situaţia asta.)

Ellen, vino până la mine să-mi croieşti doi nasturi la costum. Te aştept în jurul orei 11. Mersi. La reveredere!

N-am început bine ziua, iar tu strigi la pereţii ăştia în continuu. Ştiu iubito că la mine ţipi, tocmai asta am vrut să subliniez, deranjezi pereţii, mai încet, îmi poţi spune că sunt un porc şi în linişte, nu mai trebuie să audă nimeni, decât eu. Mă iubeşti, ştiu asta, nu trebuie să mi-o spui prin telefon, te aştept diseară la mine, pe la 21:00.

Anita, toţi spun despre tine că eşti curvă. Nu trebuie să te simţi prost. Biblia spune că aceea este o curvă care se culcă cu un alt bărbat decât cu acela cu care este căsătorită. E ceva normal. Are şi femeia nevoie de o evadare, de o schimbare o dată la cinci ani, la fel cum şi bărbatul este nevoit s-o facă. Suntem oameni, iar animalele ne sunt zei, ne închinăm la ele, căci de la ele ştim să mâncăm, să producem, să vedem ce pericole ne înconjoară.
Iubito, ai stare! Trezeşti vecinul de deasupra, are şi el o vârstă, i-o fi şi lui poftă, săracul, are numai şaptezeci şi patru de ani, a fost inginer chimist, om inteligent, trebuie să-l respectăm.

Reea, nu uita că suntem făcuţi unul pentru celălalt (minciuna este pretutindeni, ascunsă şi-n adevăr), ai încredere în noi, vom învinge, nu te lăsa pradă bolii chiar în aceste momente, rezistă! De leucemie au scăpat mulţi, o să scapi şi tu!
...............
- Teddy, eşti invitat mâine la înmormântarea Reei, la 11 dimineaţa. Te aştept.
- Condoleanţe!

Cum ni se par nouă accentele alea de simţământ, atunci când ai da orice să primeşti ce ţi se cuvine, şi se întâmplă de multe ori să mori înainte de a-ţi spune rugăciunea.
Şi mărgelele astea, le voi păstra ca amintire, o să le simt în adâncul meu, chiar dacă în patul încă rămas al nostru, va sta alta, poate una urâtă, proastă şi curvă – o s-o înţeleg şi pe ea, e om ca oricare altul, dar cu siguranţă după ce-am să mă decid să elimin toate necazurile mele, îi voi arăta o poză cu noi doi, iar poate cu mărgelele tale, o voi sugruma de dragul amorului, să nu se simtă neiubită.

- Mai treci astăzi pe la mine?
- Nu pot, am de rezolvat un caz politic important, mâine trebuie să public articolul, atlfel mă concediază directorul.
- Păcat, aveam pentru tine un vin roşu sec, de care îţi place ţie...
Procedez ca un străin atunci când te privesc, şi nu-mi dau seama cât rău îţi fac, iartă-mă, am şi eu păcatele mele, dar în dragoste semnificaţia supremă e aceea de a te naşte încă o dată, plin de funingine, slăbit, mort de foame, şi de a rezista în faţa vieţii, doar cu ajutorul trupului dulce de lângă tine, atât mai am să-ţi spun, nu te teme, binefacerea sentimentelor mele, e sinceră, culcă-te, noapte bună!
_____________________
[Model: Ionela Badea]
 

0 comments so far.

Something to say?